htechA

علمی و فناوری

htechA

علمی و فناوری

یادگیری سریع زبان ترکی استانبولی

 ۱-تلفظ یکسان اغلب حروف بی صدای ترکی با انگلیسی

X,q,w زبان ترکی از الفبای لاتین استفاده می کند که شامل تمام حروف موجود در الفبای انگلیسی است و شامل حروف نمیشود. با چند استثنا، بقیه حروف مانند .زبان انگلیسی تلفظ می شوند

“.jar” در زبان انگلیسی تلفظ میشود؛ مانند کلمه “J” تا حدودی مشابه حرف “C حرف ترکی “

“.garden” در زبان انگلیسی تلفظ میشود؛ مانند کلمه “g” مشابه حرف “g حرف ترکی “

“.jar” در زبان انگلیسی تلفظ میشود؛ مانند کلمه “J” مشابه حرف “C حرف ترکی “

“.pleasure” در زبان انگلیسی تلفظ میشود؛ مانند کلمه “s” تا حدودی مشابه حرف “J حرف ترکی “

“، البته این تلفظ به موقعیت حرف red” در زبان انگلیسی تلفظ میشود؛ مانند کلمه “r” گاهی اوقات مشابه حرف “r حرف ترکی ” در کلمه بستگی دارد.

“.yellow” در زبان انگلیسی تلفظ میشود؛ مانند کلمه “y” همیشه مشابه حرف “y حرف ترکی “

دیکشنری یا فرهنگ لغت پایتون

دیکشنری ها نمونه دیگری از ساختار داده هستند. دیکشنری برای نقشه یا پیوند دادن چیزهایی که می خواهید با کلید آن ها را ذخیره کنید ، استفاده می شود. دیکشنری در پایتون دقیقاً مانند دیکشنری در دنیای واقعی است. دیکشنری پایتون با دو عنصر کلید و مقدار تعریف می شود.

  • کلید ها عنصر واحد خواهند بود.
  • مقادیر می توانند یک لیست یا لیستی درون لیست دیگر ، اعداد و غیره باشند.

در این آموزش، موارد زیر را یاد خواهیم گرفت:

  • متد های دیکشنری پایتون
  • کپی دیکشنری
  • به روز کردن دیکشنری
  • حذف کلیدها از دیکشنری
  • متد ()items دیکشنری
  • مرتب کردن دیکشنری
  • توابع داخلی ساخته شده دیکشنری پایتون
  • متد ()len دیکشنری
  • انواع متغیر
  • متد ()cmp لیست پایتون
  • (Dic(Str

ادامه مطلب...


TUPLE در پایتون

تاپل دقیقا مانند لیستی دنباله دار از اشیاء پایتون است. تفاوت لیست و تاپل در این است که لیست در براکت های مربع تعریف می شود و قابل تغییر است اما تاپل در پرانتز تعریف می شود و قابل تغییر نیست. با این حال ، می توانید بخش هایی از تاپل های موجود را بردارید تا بتوانید تاپل های جدیدی ایجاد کنید.

ساختار تاپل

Tup = (‘Jan’,’feb’,’march’)

برای نوشتن تاپل خالی ، باید بین پرانتز چیزی ننویسید.

tup1 = ();

برای نوشتن تاپل برای یک مقدار واحد ، باید حتما کاما درج کنید ، حتی اگر یک مقدار واحد نیز وجود داشته باشد. همچنین در انتهای آن مانند شکل زیر باید ; بگذارید.

Tup1 = (50,);

شاخص های تاپل ها از ۰ شروع می شوند و می توان آن ها را متصل کرد ، برش داد و…

در این آموزش می آموزیم:

  • Packing و Unpacking
  • مقایسه تاپل ها
  • استفاده از تاپل ها به عنوان کلید در فرهنگ لغات
  • حذف تاپل ها
  • برش تاپل
  • توابع ساخته شده با تاپل
  • مزایای استفاده از تاپل به جای لیست

ادامه مطلب...

نورپردازی بهتر در نرم افزار سینما فوردی

۱-چه نوع نوری؟بسته به فضایی که در نظر دارید، انتخاب یک نور مناسب می تواند حائز اهمیت باشد.
Godfatherبرای یک شمع یا لامپ حبابی در یک اتاق، نور همه سویه یا نقطه ای یک انتخاب واضح است، بنابراین نور در تمام جهات ساطع می شود. برای صحنه های بیرونی، شاید یک نور گنبدی یا روشنایی عمومی (GI) برای نور محیطی مناسب باشد. که این روشنایی با نور سطحی یا محیطی (Area light) یا نوری نامحدود برای شبیه سازی نور خورشید ایجاد خواهد شد.
من در۹۰ % مواقع مایلم از نور سطحی استفاده کنم مگر اینکه به دنبال یک افکت و جلوه خاص باشم. شاید یک نور نامحدود به عنوان نور خورشید مناسبتر باشد، اما خورشید هر چه باشد، یک منبع نور سطحی بزرگ است که خیلی دورتر ایجاد شده و می تابد. ما می توانیم این نور را با استفاده از یک نور سطحی شبیه سازی کنیم طوریکه با انتقال آن به دورتر و کاهش اندازه آن، می شود افت سایه و خطای دید سایه های موازی را کنترل کرد.
در این مثال، ما صحنه رندر شده ای داریم که در آن (از چپ به راست) از نور پیشفرض (Default Light)، نور سطحی و نور سطحی به همراه سایه سطحی استفاده شده است.
Lighting01۲-استفاده از سایه مناسبنوع سایه به شدت روی احساس شات تاثیر دارد، برای روز آفتابی روشن سایه شما باید تیره و شدید با افت (Falloff) کم باشد. این حالت با یک روز ابری که سایه ها به دلیل افت بالا، به ندرت قابل مشاهده هستند در تضاد است.
A Clockwork Orangeدر سینما فوردی، ما سه گزینه برای سایه داریم، Maps، Area و Raytraced.
اگر می خواهید یک کارتون یا کاری با سبکی خاص با سایه های مشخص گرافیکی داشته باشید، سایه های Raytraced عالی هستند اما ایرادی که دارند اینست که آنها اکثرا به تنظیمات ضد پلگی یا Anti-aliasing برای کاهش پلکانی بودن و لرزش در اطراف لبه ها نیاز دارند.
اغلب از سایه های نرم استفاده می شود زیرا آنها نتایج سریعی روی سایه های محیطی (Area) می گذارند، شما می توانید سایه را با افزایش سایز نقشه و تعداد نمونه ها تنظیم کنید. مشکل سایه های نرم اینست که آنها خیلی واقعی به نظر نمی رسند، شدت یا افتادگی در لبه های سایه بدون در نظر گرفتن فاصله از شی ای که سایه می افکند، یکنواخت است.
Shadow Typesبا این وجود، سایه های محیطی بهترین نوع سایه است زیرا دقت بالایی دارند و بیشترین کنترل را می توان روی آنها داشت. در کنار این مزیتها باید این را هم اضافه کرد که سرعت رندر کمی دارند. برای سرعت بخشیدن به این موارد، شما می توانید تعداد نمونه ها و دقت را کاهش دهید، این کار نتایج سریعتری را به همراه خواهد داشت، اما باعث ایجاد نویز هم خواهد شد.

ادامه مطلب...

ویرایش یک تصویر در فتوشاپ

تصویر خود را در فتوشاپ باز کنید. شما می توانید از طریق فتوشاپ با رفتن به FILE> OPEN و انتخاب تصویر خود این کار را انجام دهید. همچنین شما می توانید تصویر خود را در فتوشاپ از کتابخانه Lightroom بارگیری کنید. این کار را با کلیک راست بر روی عکس در داخل کتابخانه Lightroom انجام دهید و به EDIT IN> EDIT IN ADOBE PHOTOSHOP بروید.

مرحله ۲ – تبدیل به سیاه و سفیدبرای شروع ویرایش، مفید است که به طور موقت برای از بین بردن حواس پرتی از رنگ شروع کنید تا با چشم خود به راحتی ببیند که در تصویر چه می گذرد. با استفاده از منوی Adjustment Layer و گزینه Black and White تصویر خود را به سیاه و سفید تبدیل کنید.


مرحله ۳ – چه چیزی را می بینید؟اطمینان حاصل کنید که شما می توانید کل تصویر را بر روی صفحه خود مشاهده کنید. در این مرحله، شما فقط نگاهی سطح بالا به تصویر خود می کنید تا چشمانتان ایده بگیرد. به VIEW> FIT ON SCREEN بروید و سپس پایین نگه داشتن CTRL همراه با کلید – یا + برای بزرگنمایی تصویر اقدام کنید
در حالی که در حال تماشای تصویر خود هستید، این سؤالات را بپرسید.
عکس سعی دارد چه بگوید؟چشمان خود را کج کنیدچشمان شما به کجا می روند؟چه عناصری داستان تصویر را تقویت می کند؟کدام عناصر داستان را تضعیف می کنند؟نیازی نیست که یک تحلیل عمیق در اینجا بنویسید. صرف چند ثانیه در هر سوال و گوش دادن به غرایز خود کافی است. آنچه که می خواهید انجام دهید این است که تصویر را از نظر بیننده نگاه کنید و مطمئن شوید که آنها چه چیزی را می خواهند ببینند.
کنترل توجه چشم بیننده در یک عکس خوب بسیار مهم است و آنها را به یک سفر بی وقفه هدایت می کند تا بتوانند تمام افکار داستان را در تصویر شما یکباره دریافت کنند.
در مرحله بعد، ما نگاهی به این تصویر نمونه و ایجاد حواس پرتی می کنیم تا بتوانیم یک برنامه ویرایش ساده ایجاد کنیم.

ادامه مطلب...